Uitgeverij en drukkerij Halewijn


Drukkerij Halewijn
, gelegen in Antwerpen, legt zich toe op het religieuze boek en religieuze tijdschriften. Zij zijn uitgever van o.a. Kerk en Leven en een heleboel andere tijdschriften en boeken.
fks werkt reeds vele jaren samen met Halewijn. fks ontwikkelde AS2, een beheersysteem voor abonnementen. Recent besliste Halewijn om het abonnementenbeheersysteem te vernieuwen.

Het abonnementenbeheersysteem voor Kerk en Leven is heel specifiek aangezien de herabonnering door lokale medewerkers van de parochie gebeurt. 

Ben je benieuwd naar wat afbeeldingen, klik dan hier.

WAT (de vraag)

Het abonnementenbeheersysteem AS2 is reeds jaren in gebruik maar was toe aan vernieuwing. Het systeem voorziet in een abonneringssysteem voor verschillende tijdschriften, al dan niet uitgegeven door Halewijn zelf. Vooral het systeem van Kerk en Leven is bijzonder. Kerk en Leven is een wekelijks tijdschrift dat bestaat uit een algemeen deel, aangevuld met lokale pagina's. De inhoud van de lokale pagina's wordt aangeleverd door medewerkers in de parochies. Abonnees schrijven zich bijgevolg in voor een bepaalde 'editie', het tijdschrift met de lokale pagina's van de parochie waar de abonnee woont of waarvoor de abonnee interesse heeft.

De lokale medewerker contacteert de abonnees, maakt nieuwe abonnementen aan, sluit abonnementen af, e.d. Halewijn verzamelt alle gegevens, ingegeven door de lokale medewerkers en zorgt ervoor dat Kerk en Leven tijdig gedrukt en bij de abonnees geraakt. Het gegeven 'editie' is heel kenmerkend voor het tijdschrift Kerk en Leven. Dat maakt het abonnementenbeheer ingewikkelder dan een ander tijdschrift waarvan slechts 1 versie wordt gedrukt.

Van Kerk en Leven doet Halewijn niet enkel het abonnementenbeheer, maar tevens het drukwerk zelf. 

Naast Kerk en Leven verzorgt Halewijn tevens het abonnementenbeheer voor andere tijdschriften die worden uitgegeven door andere organisaties, zoals daar zijn Tertio, Liturgische Suggesties, Klooster, e.a.

 

HOE

Voor het nieuwe beheersysteem van de abonnementen stelde fks Odoo voor.
Voor Halewijn levert dit de volgende voordelen op:

  • alle gebruikers, waaronder ook de lokale medewerkers van de parochie, werken in dezelfde database. Wijzigingen die worden aangebracht, zijn nu onmiddellijk zichtbaar voor alle gebruikers;
  • communicatie tussen gebruikers kan binnen Odoo gebeuren, een extern e-mailprogramma is niet nodig;
  • werken met verschillende bedrijven geeft de mogelijkheid om de boekhouding netjes gescheiden te houden;
  • recentere technologie

Een kijkje in het nieuwe abonnementenbeheersysteem,

gebouwd met Odoo