Un Message de Vie

Un Message de Vie/Religie Regina , gelegen te Tongeren, is een groothandel in religieuze artikelen. Hun gamma aan producten gaat van kaarsen tot religieuze boeken voor volwassenen en kinderen tot beelden en iconen van heiligen. Hun klanten bevinden zich in heel Europa. In januari 2024 gingen zij live met Odoo. 

WAT (de vraag)

Un Message de Vie heeft een magazijn te Tongeren. Zij werken met 3 vertegenwoordigers die op regelmatige basis langs gaan bij klanten om bestellingen te plaatsen.

De vertegenwoordigers komen vaak op plaatsen waar geen internetverbinding beschikbaar is. Daarom gingen zij op zoek naar een oplossing waarmee ze rechtstreeks in het systeem bestellingen konden plaatsen, zelfs als er geen internet beschikbaar is. 

Daarnaast was de verkoop via de website niet gekoppeld aan het magazijnbeheer.  Dit vereiste extra handelingen van de medewerkers en zorgde ervoor dat de verkopers op locatie geen nauwkeurig zicht hadden op de beschikbare voorraad in het magazijn. Dit maakte het moeilijk om leverdata aan de klanten te garanderen.

 

HOE

Odoo laat toe op verschillende manieren verkopen te organiseren. Enerzijds kunnen verkooporders rechtstreeks in Odoo worden gemaakt. Ook web- en winkelverkoop is voorzien in Odoo. De kassamodule, voorzien voor verkopen in een winkel, kan offline werken. Met deze handige tool kunnen de vertegenwoordigers moeiteloos aan de slag, zelfs zonder internetverbinding. Bij fks geloven we in efficiëntie, daarom stelden we voor om de vertegenwoordigers te laten profiteren van deze functie.


Het enige wat de vertegenwoordigers hoeven te doen, is de kassamodule opstarten voordat ze op pad gaan, en alle klanten en artikelen worden automatisch gesynchroniseerd op hun toestel. Of er nu netwerk is of niet, de vertegenwoordigers kunnen moeiteloos orders aanmaken voor hun klanten. Dit betekent geen gedoe meer met het noteren van bestellingen op papier, om ze vervolgens 's avonds in Odoo in te voeren. Met deze oplossing besparen ze kostbare tijd en kunnen ze zich volledig focussen op het sluiten van deals!

In het kantoor worden de kassaorders die door de verkopers zijn geplaatst, omgezet naar verkooporders. Op deze manier kan men profiteren van de automatische verkoop- en magazijnprocessen die in Odoo beschikbaar zijn.

Klanten kunnen eenvoudig inloggen op de website en hun bestelling plaatsen. De voorraad in het magazijn wordt automatisch bijgewerkt op basis van hun bestellingen. Bovendien hebben klanten de mogelijkheid om binnen hun account op de website hun geplaatste orders en bijbehorende facturen zelf te bekijken.